więcej

Referendum gminne w sprawie odwołania Prezydenta Miasta Olsztyn - 16 listopada 2008 r.

W dniu 26 sierpnia 2008 r. Rada Miasta Olsztyn podjęła Uchwałę Nr XXIX/348/08 w sprawie przeprowadzenia referendum gminnego w sprawie odwołania Prezydenta Miasta Olsztyn przed upływem kadencji.

Na podstawie art. 24a ust. 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o referendum lokalnym (Dz. U. Nr 88, poz.985 z późn. zm.) Komisarz  Wyborczy w Olsztynie  wydaje postanowienie o przeprowadzeniu referendum gminnego w ciągu 14 dni po upływie terminu do stwierdzenia nieważności uchwały przez wojewodę.

Na podstawie art. 27 cytowanej ustawy, referendum przeprowadza się w dzień wolny od pracy najpóźniej w 50 dniu od dnia opublikowania postanowienia Komisarza Wyborczego w Olsztynie w tej sprawie.

Na podstawie art. 24a ust. 2, art. 25 i art. 27 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o referendum lokalnym (Dz. U. Nr 88, poz.985 z późn. zm.) dnia 1 października 2008 r. Komisarz  Wyborczy w Olsztynie  wydał Postanowienie nr 53 w sprawie przeprowadzenia referendum gminnego w przedmiocie odwołania Prezydenta Miasta Olsztyn.

 

Termin referendum został wyznaczony na niedzielę 16 listopada 2008 r.

 

Referendum zostało przeprowadzone. Liczba osób uprawnionych do głosowania wynosiła 134 758 W głosowaniu wzięło udział (liczba kart ważnych) 43 638 osób - (frekwencja wyniosła 32,38 %), a więc nie mniej niż 3/5 liczby osób biorących udział w wyborze w dniu 12 listopada 2006 r. odwoływanego organu, która wynosiła 58 935 osób. Liczba głosów ważnych wyniosła 43 191. W związku z powyższym na podstawie art. 55 ust. 2 i art. 56 ust. 1 wyżej cytowanej ustawy-referendum jest ważne.  Prezydent Miasta Olsztyn został odwołany, gdyż za odwołaniem organu oddano więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.

Rejestr zmian

  • Data utworzenia

    15-03-2016 15:40

    Wprowadził:

    Bartosz Goździk